Wednesday, May 24, 2006

Salju Terpilu

memang sebenarnya
aku salju yang terpilu
hati yang lara
telah lama terluka
sangsi akan keadaan
yang aku berdiri selalu

rindu aku pada
bisikan kata-kata indah
genggaman erat
pelukan hangat
tarikan semangat

kerana aku sering menggigil
kedinginan kesejukan
tiada lapisan tiada sarungan
untuk membalut hati yang hampir beku

setiap kali aku menarik
ada saja tarikan hebat dihujung sana
setiap kali aku mendayung
ada pula ombak yang menghanyut jauh

sedang kau dideru ombak
sedang kau dilanda taufan
tiada degupan yang dirasai
tiada susulan yang meyakinkan
tiada pekikan yang kedengaran
meyakinkan diri agar sabar menanti

pernah aku sabar menanti
pernah aku meyakinkan diri
tapi pernahkan terlintas
bahawa aku ketakutan setiap hari

sebab kau punya segala-galanya
sementara aku tidak punya apa apa
hanya bersendirian
tak berteman
sering kesorangan

3 comments:

Unggas Rimba said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

sayang
adalah fikir pelita hati
adalah sabar sumsum nurani
adalah aku bukan insan bistari

aku mengerti luka dihati
cuma persimpangan waktu meminta
perilaku yang tiada sesempurna

engkau berani
menarik rambut dalam tepung
adalah aku yang gigil
berserakan tepung dalam mencari

Anonymous said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»